mandag 22. november 2010

Morgentur

Før det begynte å bli skikkelig kaldt ute, altså før det var en viss risiko for å skli på is om morgenen, pleide Helene og jeg å sykkle til skolen hver mandag. Det er nå litt for ekstremt for oss, så vi har innført en mer behagelig og mindre pustepesende form for fysisk aktivitet. Nemmelig trasking :). Dette innebærer at jeg går hjemme fra kl 07.00 for så å gå til Nesttun ( tar 25 min i traske-tempo) Deretter tar vi bybanen sammen til Danmarksplass. Og traske-rusler derfra og bort til skolen. Grunnen til at dette er så sykt krevende er all eksosen vi utsetter lungene våre for. Som gjør at vi nesten får asmatiske tendenser.

Denne gangen ble Ingeborg med oss. Det var skikkelig koselig å gå i ikke-svette-dannende-tempo, se på månen og stjernene som sakte ble mindre synlig på himmelen på grunn av lyset som begynnte å komme opp fra bak Ulrikken.

Fordi det nå er vanskeligere å bevege seg fort utendørs uten å ufrivillig treffe bakken minst en gang i løpet av tyve minutter har jeg nå bestemt meg får å legge den delen av prosjekte nederlaget som innebærer å bygge muskler til siden for en stund. Heller fokusere på hvorvidt de musklene jeg allerede har er bevegelige. Kort sagt : Jobbe med tøying! Det trengs.

Malene

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar